ארוחת בוקר שהמריאה אל על
זה התחיל לא ממש נעים. התלוננתי שהורידו מתפריט היינות של אל על את ההייטסוויין של יקבי רמה"ג, היין החביב עלי בטיסות. המטשטש הרשמי, שבאמצעות טעמו המופלא גלשתי באופן נינוח כל כך מהמתוקים של המנה האחרונה לזרועות השינה הטובה. קרן שנהב, מנהלת מזון וצידה של אל על , השיבה לי שהתקיימה טעימה מסודרת, בה פאנל של טועמים החליט על החלפתו. השבתי לה באריכות, רצופת ציטוטי ביקורות יין, ואפילו גייסתי לעזרתי את רוברט פארקר וביקורתו המחמיאה על הייטסוויין. לא עזר לי כמובן, אבל קרן החליטה כנראה שעדיף שאנבח מתוך המחנה, מאשר מחוצה לו, והזמינה אותי לאירוע טעימת ארוחות הבוקר של אל על.
ירדן הייטס ויין
בוודאי שמתם לב (או שלא) שכיום מוגשות לנוסעי אל על בכל המחלקות ארוחות בוקר ממטבחו של השף משה שגב. קרן הראתה לנו בסיועם של גרפים כיצד מאז מועד זה, המריאה אל על שביעות הרצון של לקוחות החברה מהארוחות המוגשות בטיסה (לא מגיע שאפו על חידוד הלשון?). בחדר ההרצאות בנתב"ג הוצגו על השולחן ארוחות הבוקר החדשות של אל על. קהל הטועמים נראה מגוון, ממש כמו קהל לקוחות החברה. מידי פעם הוצגה מנה חדשה וזכתה לביקורת הקהל, רובה אגב חיובית. הידעתם שאל על מספקת כל יום 14,000 ארוחות כל יום לטיסותיה? הידעתם שב-30,000 רגל האוכל מלוח פחות, חריף פחות ועפיץ יותר? ובכן, אני חייב לציין שלא, אבל שמתי לב שארוחת הבוקר שהוגשה לנו היתה טובה יותר בחדר הטעימות מאשר בטיסות. השף של תמ"מ, יצרן האוכל של אל על הסביר: אנחנו משתדלים לספק אוכל באיכות של 120% לאל על, כדי שאתם הנוסעים, תקבלו אותו ברמה של 90%. תבינו, מספיק שהחביתה שחוממה מחדש במיקרוגל של המטוס, תמתין לדיילת חצי דקה נוספת, כיוון שהיא טיפלה באותה עת בקריאת נוסע, כדי שהחביתה תגיע לצלחתכם יבשה מדי".
ארוחת בוקר מחלקת עסקים
ובכן, ארוחות הבוקר שהוגשו לנו בטעימה היו מצויינות, ולבטח טובות יותר מרוב הארוחות שטעמתי בחברות מתחרות. יחד עם זאת, אולי יש מקום לשפר את מודעות צוות האוויר בחימום האוכל והגשתו?
אחרית דבר- כחודש לאחר מכן התקשרה אלי קרן ובפיה בשורה מקסימה: לחץ הנוסעים עזר וההייטסוויין חזר לתפריט הביזנס באל על. תחי המחאה החברתית!